onsdag 31 december 2014

Mitt år i böcker

Min mobil, där jag håller koll på vilka böcker jag läst, gick tyvärr sönder på min student, så jag har försökt laga listan så bra mitt minne tillåtit. Har tyvärr läst mycket mindre än jag velat, dels för att jag inte haft något sug och dels för att jag inte haft tid. Får bli ändring på det 2015. Böcker vars titlar följs av * tyckte jag extra extra om.

Januari:
Diva - Monika Fagerholm *
Kallocain - Karin Boye

Februari:
Elefanten som gick upp i rök - Haruki Murakami
Kärlek i kolerans tid - Gabriel Garcia Márquez
Mästaren och Margarita - Michail Bulgakov *

(Här har jag inte hittat vilka böcker jag läst)
Mars:
April:
Maj:

Juni:
Garp och hans värld - John Irving
Finding Alaska - John Green
Den allvarsamma leken - Hjalmar Söderberg

Juli:
Bonjour tristesse - Francoise Sagan
Dr Jekyll och mr Hyde - Louis Robert Stevenson
Rövarna i Skuleskogen - Kerstin Ekman
De hängda rävarnas skog - Arto Paasilinna
Främlingen - Albert Camus *

Augusti:
Midnattsbarnen - Salman Rushdie
Dorian Grays porträtt - Oscar Wilde *

September:
Kavalier & Clays fantastiska äventyr - Michael Chabon

Oktober:
Du sköna nya värld - Aldous Huxley*
Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek - Lena Andersson
Marina - Carlos Ruiz Zafón
Den hemliga historien - Donna Tartt
Doktor Glas - Hjalmar Söderberg

November:
Tala, minne - Vladimir Nabokov

December:
Kunzelmann & Kunzelmann - Carl-Johan Vallgren
Harry Potter and the philosopher's stone - JK Rowling

Håller precis på att läsa om HP böckerna för att det är en sådan sak man bör göra i jultid..

Välkomnar som alltid boktips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar